Tuesday, April 19, 2016

ESEU DESPRE METORAT

Eseu

În educație, mentoratul este un subiect atent  dezbătut și analizat, lucru reflectat și în vasta literatură de specialitate străină, care abordează această  problematică.
În sistemul românesc de învățământ nu au existat programe de mentorat formale până la reglemătările aduse de noua Lege  a Învățământului (1/2011), nici la nivelul perioadei debutului professional.
Pentru atingerea standardelor de referință specific sistemului calității în învățământ, derularea unui program de mentorat pentru cadrele didactice debutante este de mare importanță. Un astfel de program își propune să dinamizeze eficient acomodarea cadrelor didactice debutante, să aibă posibilitatea să își dezvolte competențele profesionale, să fie capabili să implementeze cât mai rapid aspecte ce se  leagă de prioritatea documentelor, activitatea efectiv la clasă, aplicarea de strategii de predare – învățare, să utilizeze eficient resursele materiale, să evalueze și să înregistreze rezultatele la învățătură ale elevilor.
Mentorarul în viitor va lua o  mare amploare în sistemul educațional românesc. Avem nevoie de mentori responsabili care să ne ajute să  trăim în interiorul învățământul și nu în exteriorul său. E imperios necesar să dezvoltăm astfel de programe. Pentru a reconstrui o lume mai sănătoasă, este necesar  ca școala  să se înhame cu energie   la sarcina ei plină de răspundere.   Mentoratul este transmiterea multor lucruri: a înţelepciunii, a încurajării, a timpului şi a ascultării, printre altele, presupunând deprinderi specifice. Deşi a fi un bun profesor e o condiţie pentru a deveni un bun mentor. Din punct de vedere profesional, un mentor este extrem de important în a explica şi îndruma atât moduri de comportament , cât şi transferul rapid de cunoştinţe.
Educația este pentru mine, mai presus de toate,  o căutare a înțelepciunii, nu are în vedere numai performanțele și standardele, ci privește întreaga umanitate a persoanei. Așadar, educația are scopul de a orienta persoana umană spre căutarea înțelepciunii. În esență, ea trebuie să dezvolte capacitatea de a căuta cu intrumente raționale și să predispună la cultivarea discernământului, pentru ca acest adevăr să poată fi diferențiat de fals. Prin urmare, în domeniul educaţional mentoratul în România va ajunge în anul 2020 un punct de referinţă pentru caliatatea  sistemul educaţinal, deoarece calitatea educaţiei determină în mare măsură calitatea vieţii şi creează oprotunităţi pentru realizarea în volum deplin  a capabilităţii fiecărui cetăţean, iar România are nevoie de lucrul acesta.


No comments:

Post a Comment